باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

جاده مانده است و من و این سر باقیمانده
رمقی نیست در این پیکر باقیمانده
گرچه دست و دل و چشمم همه آواره شده،
باز شرمنده‌ام از این سر باقیمانده

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

توصیه نامه رائفی‎پور- ان ک?د الش?طان کان ضع?فا

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۱، ۰۶:۵۱ ق.ظ

امروزه بحث‎های دشمن شناسی و خصوصا شیطان پرستی و فراماسونری مُد شده و توان عظیمی از امت حزب الله صرف این مباحث می‎شود و یادمان می‌رود که اسلامی پر از معارف عمیق داریم که یک مبحث آن دشمن شناسی است. متن زیر از وبلاگ شخصی رائفی‎پور را آورده‎ام تا از زبان کسی که چندین سال در مورد شیطان پرستی و فراماسونری تحقیق کرده، غایت و سرانجام این مباحث را بشنویم:

 امروزه بحث‎های دشمن شناسی و خصوصا شیطان پرستی و فراماسونری مُد شده و توان عظیمی از امت حزب الله صرف این مباحث می‎شود و یادمان می‌رود که اسلامی پر از معارف عمیق داریم که یک مبحث آن دشمن شناسی است. متن زیر از وبلاگ شخصی رائفی‎پور را آورده‎ام تا از زبان کسی که چندین سال در مورد شیطان پرستی و فراماسونری تحقیق کرده، غایت و سرانجام این مباحث را بشنویم:

عز?زانم پساز ا?ن د?گر فراماسونر? و نماد ها?ش را فراموش کن?د تاک?د و تامل ب?ش از ا?ن بر رو? ا?ن جر?ان انحراف? خود انحراف? عظ?م است! مگر نگفت?م که در هرم قدرت فراماسونر? جز ناچ?ز است و در راس آن ابل?س و ش?طان است ، و مگر نه ا?نکه خدا فرموده است "ان ک?د الش?طان کان ضع?فا"(همانا مکر ش?طان اندک است) پس د?گر چه دل?ل? دارد به جبهه ش?طان بپرداز?م مهم ا?ن بود که بفهم?م او و ?ارانش شبانه روز? برا? تاخ?ر ظهور فعالند. و در?غا که ما برا? مولا?مان اندک? زحمت به جهان نخر?د?م و در پ? اسودن رفت?م.

هدف حق?ر از طرح بحث در باره صه?ون?ستها و نوچه ها?شان (فراماسونرها)ا?ن بود که بفهم?م دور و بر مان چه خبر است و دشمن جن? و انس? شبانه روز در حال فعال?ت است. وصد البته م? دان?د پ?شرفت برنامه ها? آنها به دل?ل غفلت مسلمانان بوده است  و ابدا به معن? قدرتشان ن?ست و شک? ن?ست که "لا حول و لا قوه الا بالله العل? العظ?م" و ا?ن ?عن? اراده اله? برآن قرار گرفته تا ما صدا? خرد شدن استخوانها? پوک ا?شان را بشنو?م در مرحله نخست به حمد الله به نحو احسن به ا?ن هدف دست ?افته ا?م و ا?نک ورود به مرحله جد?د و آغاز عمل?ات جد?د را اعلام م? کنم و رمز عمل?اتمان همچون د?گر عمل?اتها? پ?روز دوران نبرد ا?ن مرز بوم "?ا زهرا "خواهد بود.

بد نیست در اینجا به نقل مضمون قولی از یکی از شاگردان آ?ت الحق حاج ش?خ عل? آقا? سعادت پرور به نقل از علامه طباطبایی که فرموده بودند: شیطان از سیصد سال پیش برای امروز من و تو دارد برنامه‎ریزی می‎کند...

  • محمدمهدی دستگردی

فرار کنید ...

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۳:۴۶ ب.ظ
حاج آقا? دولاب?:
م?‌گو?ند پسر? در خانه خ?ل? شلوغ‌کار? کرده بود. همه‌? اوضاع را به هم ر?خته بود.وقت? پدر وارد شد، مادر شکا?ت او را به پدرش کرد. پدر که خستگ? و ناراحت? ب?رون را هم داشت، شلاق را برداشت. 
پسر د?د امروز اوضاع خ?ل? ب?‌ر?خت است، همه‌? درها هم بسته است، وقت? پدر شلاق را بالا برد، پسر د?د کجا فرار کند؟ راه فرار? ندارد! خودش را به س?نه‌? پدر چسباند. شلاق هم در دست پدر شل شد و افتاد.

شما هم هر وقت د?د?د اوضاع ب?‌ر?خت است به سو? خدا فرار کن?د. «وَ فِرُّوا إل? الله مِن الله»(?) 
هر کجا متوحش شد?د راه فرار به سو? خداست.
  • محمدمهدی دستگردی

«سیّد الشهدا» ک?ست؟! - یادی از سید شهیدان اهل قلم

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۲۲ ق.ظ

"روا?ت? در ارتباط با هم?ن مسأله است که بیان می­کنم، کسی که در مقابل ستمگرانِ تار?خ و افرادی که به د?ن ضربه م?‌زنند، با?ستد و حرف حق بزند و به حسب ظاهر او را بکشند و از ب?ن برود، ?ک لقب خاص اله? دارد، من م?‌خواهم روا?ت? را از عامه نقل کنم، اصلاً به نقل ش?عه هم کار? ندارم. پیامبر فرمود: «س?د الشهداء حمزة بن عبدالمطلب» پ?غمبر فرمود: آقا? شه?دان، حمزه عمو? من است. شا?د ?ک نفر بگو?د: کلام حضرت در ا?نجا جنبة شخص? دارد؟ امّا نه؛ حضرت در ادامه دامنه ا?ن عنوان را بیان می­کند و به ما م?‌فهماند که حضرت حمزه مصداق آن عنوان است. حضرت سراغ عنوان م?‌رود و م?‌گو?د: «و رجلٌ قام ال? امامٍ جائرٍ فأمره و نهاه فقتله» و شخص? که در مقابل حاکم ستمگر ق?ام کند و او را به معروف امر کند و او را از منکر نه? کند و بعد آن ستمگر او را بکشد، او هم س?ّدالشهدا است. حضرت ?ک قاعده کلّ? را بیان کردند.

بنابرا?ن نام­گذار? امام حس?ن، ?ک نامگذار? شخص? ن?ست. ا?ن درست است که هر کدام از شهدا از نظر منزلت دارا? مراتب هستند، امّا کسان? که برا? اقامه د?ن ق?ام کنند و شه?د شوند، س?ّدالشهدا هستند و چون امام حس?ن ا?ن­طور بود و بزرگتر?ن مقابله را با سلاط?ن جائر داشت، حساب جدا?ی دارد. با آن شرائط و وضع? که امام حس?ن قیام کرد و در تار?خ نظ?ر نداشت، با?د گفت که او «س?ّد س?ّدالشهداها» است."  استاد اخلاق، آیت الله مجتبی تهرانی

 با خواندن مطلب بالا،‌ ?اد س?د شه?دان اهل قلم افتادم، شه?د مرتض? آو?ن?.خودتون به ارتباطش فکر کن?د. اول احتمال ا?نکه ا?ن لقب ارتباط? با حد?ث بالا ندارد و منبع دیگری دارد: ضعیف.دوم احتمال اینکه به حدیث بالا مرتبط است، یعنی شهیدی که با قلمش برای اقامه دین  قیام کرده و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا (در جامعه‌ای که به سوی ضد ارزشها می‌رفت) به شهادت رسیده است. در زمانی که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

" امیدواریم که خداوند متعال درجات او را عال? کند. من با فرزند شما نشست و برخاست زیاد? نداشتم. شاید سه جلسه که در آن سه جلسه هم ایشان هیچ صحبت? نکرده بود. من با ایشان خیل? کم هم‌صحبت شدم. منتها آن گفتارها? تلویزیون? را از سال‌ها پیش م?‌شنیدم و به آن‌ها علاقه داشتم؛ هرچند نم?‌دانستم که ایشان آن‌ها را اجرا م?‌کند لکن در ایشان همواره نور? مشاهده م?‌کردم. ایشان دو سه مرتبه آمد این‌جا و روبه‌رو? من نشست. من یک نور و یک صفا و یک حالت روحان? در ایشان حس م?‌کردم و همین‌جور هم بود. همین‌ها هم موجب م?‌شود که انسان بتواند به این درجه‌? رفیع شهادت برسد."  بیانات در دیدار با خانواده‌ شهید آوین?، ????/??/??

شهادت فردی دلیل بر الگو بودن او در تمامی زمینه‌ها نیست،‌ و تنها و تنها 14 معصوم رفتارشان حجت است. چه اینکه شهدا در گذشته زندگی‌شان ممکن است اشتباهاتی داشته باشند ولی به واسطه گذشت از جان در راه خدا، بر همه اشتباهاتشان قلم عفو و چشم پوشی کشیده می‌شود. 

به هر حال برای عده ای از دوستان عنوان "سید شهیدان اهل قلم" خلطی را بر تایید تفکرات غرب شناسی این شهید بزرگوار توسط رهبر معظم انقلاب قرار داده اند که با توجه به دو پاگراف بالا و سایر صحبت‌های رهبری در مورد ایشان، به این گمان قوی می‌رسیم که امامنا خامنه ای دغدغه روایت فتح ایشان را دارد و روی این بُعد تاکید دارد که ادامه داده شود. یعنی حرکت ارزنده ایشان در یاد شهیدان را تقدیس می‌نماید. 
لذا باید از شهید سید مرتضی آوینی که هنرمندی متعهد به اسلام ناب محمدی، عارف، شجاع ، برخوردار از انگیزه‌ها?‌ پاک‌ و به حق سید شهیدان اهل قلم است، تقدیر گردد و نامش را همیشه زنده نگه داشت و به مقامش غبطه خورد. 

  • محمدمهدی دستگردی
پرسیدن عده‌ ای از دوستان در مورد دیدگاه‌های فرهنگستان علوم و شهید آوینی انگیزه ای شد بر نوشتن این مطلب. نخست آن‌ که این مطلب نقدی مختصر و کوتاه است بر این دو دیدگاه و سعی شده است مفید حال دوستانی باشد که با نگاه کاربردی به معارف و علوم نگاه می‌کنند. (البته از جهت "اطلب العلم باستعماله" نه از باب قارونی و استکباری) بدین معنی که مناسب حال افرادی است همچون مهندسان و اقتصاددان ها، حقوقدان‌ها و قس علی هذا. فیلسوفان و مختصصان برای آشنایی و بحث به بزرگان مراجعه فرمایند.

-  جریان هایدگرى ها ( نگاه شهید آوینی و استاد طاهرزاده از همین قسم است.)
احمد فردید
با استفاده از فلسفه ى هایدگر، که نقد علم و تکنولوژى غرب بود، پایه هاى فلسفه اى ایجاد کرد تا در واقع گفتمان شادمان یک مبناى فلسفى داشته باشد. اما فلسفه اش نقد فلسفه ى غرب بود. فردید هیچ کتابى ننوشت، فقط دو مقاله و گفت وگو از او چاپ شده است. وى اجازه نمى داد که بحث ها و درس هایش ضبط و چاپ شود؛ یک فیلسوف شفاهى و بسیار نقاد و بدبین بود و جز خودش هیچ کس را قبول نداشت؛ حتى بازرگان، شریعتى، مطهرى، سروش و... از تیغ شمشیر نقد فلسفى او سالم عبور نکردند.
آقاى داورى و افرادى مثل ایشان به فلسفه ى ملاصدرا و ابن سینا نگاه مثبتى ندارند؛ چون معتقدند که این ها از فلسفه ى یونان استفاده کرده اند. این گفتمان غرب ستیز با کل تاریخ غرب، حتى با غرب یونان باستان هم مخالف است و لذا فلسفه هایى مثل فلسفه ى اسلامى که از یونان باستان استفاده کرده اند طبیعتاً مورد مهر و محبت این گفتمان قرار نخواهند گرفت. این جریان در کشور رواج یافته و حتى بر بعضى از چهره هاى فرهنگى (مثل شهید آوینى) نیز بسیار تأثیرگذار بود. چنان که نگاه ایشان در داورى در باب تمدن غرب، نگاه نقادانه ى هایدگرى بود . ...

 - جریان فرهنگستان علوم
مرحوم سید مُنیرالدین حسینى که در تدوین قانون اساسى جمهورى اسلامى هم نقش داشته و از شاگردان حضرت امام و هم مسیر با ایشان بوده است این جریان را در فرهنگستان علوم بنا نهاد. وى با مبانى فلسفى صدرایى که در تئورى سازى و نظام حکومت اسلامى مؤثر بوده مخالفت کرده است؛  طرح ایشان، هنوز یک جریان مدون، دقیق و نظام مند نیست، بلکه جریانى مبهم و مجمل است و شاید بعضى از مباحثى را که مطرح مى کنند، فقط خودشان مى فهمند. بسیارى از مباحث ایشان در حد ادعا است و نیاز به پژوهش جدى و فراوان دارد.
...
چند نکته:
تجربه ? 30 ساله ? ما نشان داده اولاً با?د تحق?قات بن?اد? را جد? بگ?ر?م و دوم ا?نکه تا ا?ن مباحث بن?اد? حل نشده، اجازه ده?م تضارب آرا و افکار صورت پذ?رد و تعصب? برخورد نکن?م. وقت? هنوز مسأله بحث و حل نشده است اصلاً رو? چه چ?ز م? خواه?م تعصب بورز?م.
ضمن اینکه بر قابل اجرا بودن خروج? تأک?د شود و برای مدیریت جهانی اسلام راه گشا باشد. علم به هر معنایی که تفسیر بشود می‌تواند دینی باشد و نبا?د خودمان را برای این مطلب معطل کنیم. ضمن آنکه بینش و گرایشات مادی را اولین آسیب به انسان است که به علوم انسانی و از علوم انسانی به علوم تجربی سرایت کرده است. همان طوری که مبادی و مبانی کلّی و اولیه‌ی علوم را فلسفه تأمین می‌کند، صبغه‌ی الحادی و الهی بودنش را هم فلسفه تعیین می‌کند.
در نهایت به نظر می رسد برای اداره کشور و حل مسایل جاری فلسفه صدرایی کارآمدی لازم را داراست همانگونه که در ایجاد و آغاز انقلاب و استمرار آن تا به امروز بوده است. ضمن آن که نیاز آینده کشور تحول در علوم انسانی است (که البته مبنای فعلی علوم انسانی مطرح شده در دانشگاه ها فلسفه غربی و امانیستی است) ولی به نظر نمی رسد این تحول به تحول
جدی در صنعت بیانجامد بلکه به تصحیح آن کمک می‌کند. نکته دیگر در تحول، آن است که تحول نباید به تزلزل انقلاب اسلامی بیانجامد و نحوه طرح بحث و افراد مخاطب باید ظرافتمندانه باشد، چه اینکه گسترده شدن غیراصولی و یک جانبه دامنه بحث‌های معرفت شناسی به سطح عامه دانشجویان (علی الخصوص دانشجویانی که یا ظرفیت فکری لازم یا فرصت کافی برای ادامه مباحث را ندارند) نوعا به انحراف فکری (اعم از خودباختگی، شک بی ثمر، افسردگی، بی انگیزه شدن) می انجامد.
به نظر می‌رسد رهبران انقلاب اسلامی علاوه بر داشتن تفکر صدرایی، راه را برای تفکر اندیشمندان باز گذاشته‌اند و بعضا از نظرات آنها استفاده نموده‌اند. نکته مهم دیگر جدا نمودن شخصیت افراد از تفکر ایشان است و نقد کردن فکر فرد، محملی برای نقد شخصیت آن فرد نشود. نقد اشخاص نوعا راهگشا نیست و به فروغ اندیشه ضرر می‌رساند. ...
  • محمدمهدی دستگردی

پانصد هزار قضیه هندسی

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۳۲ ب.ظ
خاطره ای خواندنی از حضرت علامه حسن زاده آملی:
بنده حدود سی سال پیش صحبتی با یک ریاضیدان داشتیم تا این که کلام کشید به این شکل هندسی ((قطاع)) من از او، به خاطر غرض الهی که در نظر داشتم ، سوال کردم: عزیز من از این شکل چند حکم هندسی می توان استفاده کرد؟
گفت : شاید هفت تا ده تا حکم .
گفتم : مثلا  بیست تا چطور؟
گفت : شاید. ممکن است .
گفتم : دویست تا چطور ؟ به من نگاه می کرد که آیا دویست حکم هندسی می توان ازآن استنباط کرد و توقف کرد.
گفتم : دوهزار تا چطور؟ همین طور به من نگاه می کرد.
گفتم : دویست هزار چطور ؟ خیال می کرد که من سر مطایبه و شوخی دارم و به مجاز حرف می زنم. بعد به او گفتم آقا این خواجه نصیر الدین طوسی کتابی دارد به نام : ((کشف القناع عن اسرار شکل القطاع)) . و جناب خواجه از این یک شکل ، چهارصد و نود و هفت هزار و ششصد و شصت وچهار حکم هندسی استنباط کرده یعنی قریب نیم میلیون .
بعد به او گفتم : این خواجه نصیر طوسی که راجع به یک شکل هندسی ، یک کتاب نوشته و قریب پانصد هزار حکم از آن استنباط کرده ، شما آن کتاب و خود خواجه را می شناسی ؟
گفت : نخیر.
  • محمدمهدی دستگردی

دانشگاه صنعتی اسلامی

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱ ق.ظ

 متاسفانه گاه? د?ده م?‌شود عده‌ا? پس از ورود به دانشگاه نگرش? که از دب?رستان همراه خود داشته‌اند را تغ??ر نم?‌دهند و هنوز به مدل لباس و غذا? سلف و مسا?ل حاش?ه‌ا? از ا?ن قب?ل م?‌پردازند. نگاه کلان و پره?ز از خُردنگر? سر?ع‌تر?ن و مطمئن‌تر?ن راه برا? رس?دن به جامعه متعال? است، لذا طرح بحث دانشگاه اسلام? کل?د? است. به فرموده امام راحل اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح م?‌شود.
دانشگاه اسلام? دارا? تعر?ف گسترده‌ا? است که کتاب‌ها با?د در مورد آن نوشت، در ا?نجا ما اشاره‌ا? به ا?ن تعر?ف م?‌کن?م. دانشگاه اسلام? در چند بُعد تعر?ف م?‌شود: اهداف و انگ?زه‌ها، ظواهر، اخلاق و رفتار، محتوا? علم و فعال?ت‌ها و در نها?ت محصول....
  • محمدمهدی دستگردی

گذری بر تاریخ فیزیک و مکانیک در تمدن اسلامی

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۷:۴۸ ق.ظ
ننوشتن تاریخ علم توسط مسلمان‌ها (به علت کاهلی یا از بین رفتن آثار) نقیصه مهمی است که جوانان و دانشمندان ما را به سمت از خودباختگی و غرب زدگی هدایت می‌کند. در تمام آثار دانشگاهی کمتر از خوارزمی به عنوان پدر علم رایانه یاد می‌شود و نم?‌دانیم اسم الگور?تم رو از نام او گرفتند الخوارزم?.قانون سوم ن?وتن - هر عمل? را عکس العمل? است - ع?ناْ از قانون عل?ت منتج م? شود و بوعل? س?نا قرن ها پ?ش در شفا چن?ن نگاشته است که اگر نبود اصطکاک جسم? که در فلک متحرک بود هرگز از حرکت باز نم? ا?ستاد. 
حسن‌ابن‌ه?ثم، ف?ز?کدان برجسته قرن چهارم و پنجم هجر? را نخست?ن کس? است که فعال?ت‌ها? علم? را به ش?وه امروز? انجام داد. نگرش به پد?ده تحق?ق در دن?ا? امروز چن?ن است. از طر?ق مشاهده و اندازه‌گ?ر?، اطلاعات تازه‌ا? به دست آور?م؛ دانش‌ها? قبل? را اصلاح و جمع‌آور? کن?م، بر پا?ه آنها فرض?ه‌ا? را ارا?ه ده?م و با آزما?ش ا?ن فرض?ه برا? توض?ح داده‌ها، به ?ک نظر?ه برس?م. ا?ن روش? است که ما امروزه در علوم انجام م?‌ده?م.
معمولا ادعا م?‌شود که روش علم? نو?ن تا اوا?ل قرن هفدهم، زمان?‌که فرانس?س ب?کن و رنه دکارت آن ‌را بن?ان نهادند، وجود نداشت؛ پروفسور ج?م الخل?ل? می‌گوید: "من ه?چ شک? ندارم که ا?ن ابن ‌ه?ثم بود که اول?ن بار آن ‌را پا?ه‌گذار? کرد. در حق?قت با تاک?د او رو? داده‌ها? تجرب? و تکرارپذ?ر? نتا?ج، عموما از او به عنوان اول?ن دانشمند واقع? ?اد م?‌شود."
ابن ‌ه?ثم اول?ن دانشمند? بود که د?د درست? از نحوه د?دن اش?ا توسط انسان ارائه کرد. او به طور تجرب? ثابت کرد که آن‌چه نظر?ه انتشار نور نام?ده م?‌شود، غلط است. ا?ن نظر?ه که از سو? بزرگان? چون افلاطون، اقل?دس و بطلم?وس پذ?رفته شده بود، ب?ان م?‌دارد که نور از چشم ما به چ?زها?? که م?‌ب?ن?م، ساطع م?‌شود. او نظر?ه جد?د? را بن?ان گذارد که تا امروز هم صادق است: ما م?‌ب?ن?م چون نور از اش?ا به چشم ما م?‌تابد. کار د?گر? که و? انجام داد و ه?چ دانشمند? تا آن زمان برا? انجامش کوشش نکرده بود، استفاده از ر?اض?ات برا? توض?ح و اثبات ا?ن فرا?ند بود. در نت?جه او را م?‌توان اول?ن ف?ز?کدان نظر? هم دانست.
  • محمدمهدی دستگردی

مقدمه

مبناى فکرى انقلاب تفکّرات شه?د مطهرى است و  مورد تاکید و تایید بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است: "ایشان بی‌استثنا آثارش خوب است، انسان‌ساز است." یا در جای دیگری می‌فرمایند: "من به دانشجویان و طبقة روشنفکران متعهد توصیه می‌کنم که کتاب‌های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود.". آشنایی با خط اصیل انقلاب اسلامی از طریق ایشان برای متفکران سهل الوصول و بدور از انحراف است. اما در نظریات و شبهاتی که پس از حیات آن استاد عالیقدر مطرح گشته است رهبر فرزانه انقلاب با معرفی آیت الله مصباح یزدی چنین می‌فرماید: "اگر خداوند متعال به نسل کنون? ما ا?ن توف?ق را نداد که از شخص?ت‌ها?? مانند علامه طباطبا?? و شه?د مطهر? استفاده کند، اما به لطف خدا ا?ن شخص?ت عز?ز و عظ?م القدر خلأ آن عز?زان را در زمان ما پر م?‌کند." اندیشه مطهر انقلاب اسلامی پاسخ خود برای پرسش ما را این گونه شرح می‌دهد...

  • محمدمهدی دستگردی

قلاده‌ های طلا- فیلمی که باید دید

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۰۱ ب.ظ

قلاده‌های طلا فیلمی با داستانی قوی، منسجم، واقع‌گرا، بی حشو، و آکنده از صحنه‌های حماسی و جاسوسی پخته و اثرگذار است. این فیلم با پرداخت و ساخت خوب بیننده را سر جای خود میخکوب می‌کند و او را به حل پازل داستان رندانه آن تشویق و در نهایت اشتباهش را در حل آن به رخ می‌کشد. صحنه‌های اکشن و پلیسی فیلم تماشاگر را به شور و هیاهو وامی‌دارد و در عین حال او را ساکت می‌کند تا بقیه داستان را از کف ندهد. صحنه‌های واقعی فیلم تعجب برانگیز است به طوری که بیننده تفاوت چندانی با فیلم‌های منتشر شده حوادث پس از انتخابات در وب احساس نمی‌کند و می‌پندارد فیلم مستندی از آن وقایع را به تماشا نشسته‌ است.

کسانی که اخبار انتخابات را دنبال کرده‌اند واقعی بودن داستان را تحسین می‌نمایند که با ظرافت تمام و با اشاره هم راس فتنه را معرفی می‌نماید و هم نقش و سهم هر یک از گروه‌ها و نحوه تعامل اصحاب فتنه و عاملان جنگ احزاب علیه اسلام انقلابی را فریاد می‌زند.

به نظر بنده حقیر فیلم‌ساز رسالت خود را در معرفی اسلام ناب محمدی و در معرفی ترفندهای همه مخالفین جبهه حق ادا نموده است و سهم هر یک از ما معرفی و تبلیغ این فیلم می‌باشد تا ضمن آگاه‌سازی هر چه بیشتر آحاد جامعه، پاسخی باشد برای همه مزدوران آمریکایی.

+ واکاویی ابعاد داستان فیلم قلاده ‌های طلا (توجه: مطالعه این قسمت ممکن است از لذت تماشای فیلم بکاهد.)

  • محمدمهدی دستگردی
یه نکته فنی هم برای ایام نوروزی: وقتی اتومبیلی با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت به مانعی برخورد می‌کند:
در 2 صدم ثانیه: سپر در هم می‌شکند. اتومبیل فشاری برابر سی برابر وزن خود را تحمل می‌کند.
در 4 صدم ثانیه: راننده و سرنشینان هر کدام با فشاری برابر 2 تن به جلو پرتاب می‌شوند.
در 5 صدم ثانیه: بدن راننده با همان نیروی 2 تنی با فرمان اتومبیل برخورد می‌کند.
در 7 صدم ثانیه: سرنشین جلوئی به داشبورد می خورد!
در 9 صدم ثانیه: سر سرنشینان به شیشه اتومبیل برخورد می‌کند!
در یک دهم ثانیه: سرنشینان عقب نیز به سرنشینان جلو می‌پیوندند!
یادتان باشد که هنوز 90 درصد ثانیه اول باقی مانده.... !!!!!؟؟؟
لطفاً کمربند ایمنی را ببندید؛ چه در جلو نشسته‌اید و چه در عقب ماشین، چه در مسافت‌های کوتاه درون شهری و چه در مسافرت‌های بلند جاده‌ای!
  • محمدمهدی دستگردی