باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

جاده مانده است و من و این سر باقیمانده
رمقی نیست در این پیکر باقیمانده
گرچه دست و دل و چشمم همه آواره شده،
باز شرمنده‌ام از این سر باقیمانده

انتخابات پ?ش رو سه قطب مهم دارد که با?د با خط اص?ل انقلاب اسلام? سنج?ده شوند. جامعه به کدام?ن سو پ?ش م? رود.

قطب اول - ولا?ت ست?ز?

از اصلاح طلبان تا کارگزاران؛ از خاتم? تا روحان?؛ ا?ن روزها همه ?ک مصرع را همنوا?? م? کنند. انتخابات آزاد.  دم از فضا? بسته م? زنند و کشور را به واسطه چند تحر?م بحران زده م? پندارند. اما آ?ا مردم تز اقتصاد? تکنوکرات ها مبن? بر له شدن محروم?ن و مستضعف?ن ز?ر چرخ ها? توسعه را فراموش کرده اند؟ آ?ا صاحبان  انقلاب بار د?گر در مانور تجمل آقا?ان مرعوب م? شوند؟ آ?ا مردم راض? م? شوند باند هزار فام?ل و حلقه بسته مد?ر?ت? دوباره جان بگ?رد. س?است سازش هاشم? آن چنان علن? است که با ثبت نام او در انتخابات ناگهان ق?مت طلا و سکه افت م? کند!  آ?ا مردم عزت خود را به ارزان شدن دلار م? فروشند؟ آ?ا مردم دوباره به فضا? هتک ارزشها لب?ک م? گو?ند؟ 

اما آمدن هاشم? با علم به عدم اقبال جامعه به او چند علت دارد: اگر هاشم? رد صلاح?ت شود، رمز فتنه دوم که پ?ش از ا?ن القا شده بود (انخابات آزاد) ، زورآزما?? خ?ابان? دوم او را رقم م? زند. اگر هاشم? تا??د صلاح?ت شود، اگر را? آورد که به تعب?ر ب? ادبانه فائزه هاشم? آقا? خامنه ا?  (البته امامنا خامنه ا?) د?گر رهبر ن?ست کما ا?نکه در دوران 8 +8  نبوده است. اگر هم را? ن?اورد، در رسانه مل? فرصت? برا? تطه?ر خود و ا?جاد جنجال عل?ه رق?ب سابق را پ?دا کرده است و از پ?ش گو?? ها? خود م? گو?د که امروز ع?ن? شده است و در آخر هم صحبت امروز عفت مرعش? را بازگو?ند.  به نظر هاشم? ا?ن باز? در هر صورت? به برد او م? انجامد .

قطب دوم- ولا?ت گر?ز?

واقعا گناه مشا?? چ?ست؟ آ?ا سخنان او را کامل خوانده ا?د؟ صحبت ها? مشا?? با فلان عارف چه تفاوت? دارد؟ شا?د برا? عده ا? انحراف فکر? مشا?? معلوم نباشد. مهم ن?ست. بنده آنچه مسلم و ?ق?ن? است را بازم? گو?م و از اخبار پشت پرده دور? م? نما?م:

الف) صحبت برادر مشا?? درباره دوست? با اسرائ?ل که بعدها عنوان شد قصد داشته تفرقه ا? م?ان ملت و دولت اسرائ?ل ا?جاد کند! صرف نظر از ن?ل به ا?ن هدف با ا?ن ترفند، به نظر شما ا?ن نوع موضع گ?ر? از سو? محور مقاومت چگونه تعب?ر م? شود.

ب) مکتب ا?ران. اصلا بنده کار? ندارم که مکتب ا?ران همان مکتب ش?عه اثن? عشر? ?ا منظور مل?- مذهب? باز?ست. آنچه مسلم است ا?ن عنوان با هر محتوا?? موج شکن ب?دار? اسلام? است که از انقلاب اسلام? الهام و الگو گرفته اند. آ?ا به راست? دم از اصالت اسلام مکتب ا?ران! زدن خود فتنه مذهب? جد?د? ب?ن ما و برادران مسلمانمان ن?ست و استکبارست?ز? را به حاش?ه نم? برد؟ حالا شما ضم?مه کن?د پا?ان دوران اسلام گرا??. هر چند بعد سال? آقا? شر?ف زاده بگو?د منظور پا?ان طالبان ن?سم بوده است و غ?ره. به نظر شما نم? توان بهتر کلمات را استخدام کرد و جنجال ن?افر?د؟ آ?ا رساله شرح و تفس?ر ا?ن کلمات هم مخابره م? شود؟ بر فرض ا?شان ر??س جمهور شدند، اگر ?ک سخنران? مبهم ا?راد فرمودند ?ا حت? ?ک سخنران? قابل سو استفاده، به نظرتان چند سال طول م? کشد تا بگو?ند به پ?ر، منظور ما آن بود.  حال بماند که توض?حات آقا? شر?ف زاده که ت?تر ?ک روزنامه ا?ران بود برا? اند?شمند وطن? قابل قبول ن?ست، بماند عوام کشور همجوار. 

ج) گردهما?? مد?ر مسئولان نشر?ات دانشجو?? در مورد نقش رسانه‌های دانشجویی در تعامل با ایرانیان خارج از کشور! که با هواپ?ما از سراسر کشور جمع و سپس به هتل استقلال منتقل شدند تا برا? سخنران? آقا? مشا?? آماده شوند. بعد هم سامانه ا? افتتاح م? شود که خبر? از فعال?ت آن ن?ست! به نظر شما ا?ن نوع تبذ?رها از جنس سوم ت?ر است؟

د) عدم حضور منتقد?ن در جلسات دانشجو?? با حضور احمد? نژاد. جلسات? که همه به به و چه چه م? گو?ند. آ?ا نما?نده ها? تشکل ها? دانشجو?? در ا?ن مراسم حضور دارند؟

ه)  اتقوا من مواضع التهم. بر خلاف مظلوم نما?? امروز آش?خ دولت، که انتقادات و مخالفت ها را تهمت م? داند، اگر چن?ن هم باشد چنانکه ام?ر مؤمنان ـ عل?ه السلام ـ فرمود: کس? که خود را در معرض تهمت قرار دهد نبا?د کس? را که به او بد گمان م?‌شود ملامت و نکوهش کند.

و) نکته بعد? در مورد مشا?? مبهم بودن مبدا کلام اوست. آقا? مشا?? که نظر?ات جد?د? دارند در کلاس درس کدام استاد بوده اند؟ در کدام?ن حوزه علم?ه به بحث نشسته اند؟ اصلا کدام وزنه علم? در حوزه علم?ه ا?شان را تا??د کرده است؟ به هر حال صرفه نظر از دل?ل مشخص نبودن منبع افاضات آش?خ، به شخص? که پشتوانه فقه? و عرفان? مشخص? ندارد نم? شود اعتماد و تک?ه نمود. 

ز) اما آخر?ن پرده، استفاده شخص? از اموال ب?ت المال در تبل?غات است. از سفرها? استان? اخ?ر تا جشنواره خلق الساعه بهار، از ت?ترها? صفحه اول روزنامه ا?ران تا ت?تر ?ک ا?رنا و شبکه ا?ران؛ آ?ا ا?ن همه حضور و خبر آفر?ن? مربوط به دب?ر جنبش عدم تعهد است ?ا مربوط به کاند?دا? آت?؟ راست? آقا? ر??س جمهور در سفرها? استان? هم در مرخص? بودند که با کاند?دا? دولت پرچم باز? م? کردند؟

ح) سوا? همه اشکالات مشا??، بر فرض محال مشا?? ر?است جمهور آ?نده را برعهده بگ?رد. به نظر شما آ?نده کار? او چگونه خواهد بود؟ دولت? که نم? تواند وز?رانش را تا به انتها نگه دارد و با توافق و همدل? کار کنند چگونه آحاد ملت را به دور خود مجتمع م? کند؟ چند وز?ر موفق تا به انتها در دولت حضور داشته اند و به صرف مخالفت با مشا?? برکنار شده اند؟ با توجه به برخورد آقا?ان با وز?ران؛ کاب?نه مشا?? جا? چاپلوسان و متملق?ن است نه متعهد?ن و متخصص?ن.

اما صرف نظر از همه اشکالات، حت? اگر مردم به امتداد دولت احمد? نژاد ام?د داشتند قطعا سفرها? استان? حضور مردم کما ف? سابق پرشور برگزار م? شد چه رسد که را? آنها به مشا?? باشد.  اما نگران? اصل? عده ا? س?اس?ون از را? روستاهاست. را?? که به واسطه حضور دولت و خدمت و آبادان? روستاها در انتظار اوست. شا?د در نگاه بدب?نانه ا? با?د گفت مردم روستا که کمتر در جر?ان تغ??ر جهت ها? اخ?ر احمد? نژاد هستند و حت? جر?ان خانه نش?ن? و غ?ره را باور نم? کنند. ?ا از لحاظ اقتصاد? به علت قناعت ب?شتر و پا??ن بودن هز?نه زندگ? در روستا، پرداخت ?ارانه اثر قابل ملاحظه ا? در سطح زندگ? آنها داشته است. اما با توجه به گران? ها? اخ?ر نم? شود ارز?اب? دق?ق? از رضا?ت اقتصاد? مردم روستا داشت. البته در مورد گران? ها ب? انصاف نبا?د بود و تاث?ر تحر?م بانک مرکز? به واسطه غ?رت و مردانگ? در ا?ستادگ? در برابر دشمنان هم قسم را نبا?د فراموش کرد؛ هر چند آنچه مردم را رنج م? دهد درگ?ر شدن دولت به حاش?ه ها و رها کردن بازار است. حاش?ه ها?? از جنس مرتضو? و جوان فکر و افاضات آش?خ. 

اما فارغ از تمام حدس و گمانه زن? ها؛ آنچه مسجل است مردم ا?ران به جاذبه ها? شخص کاند?دا توجه م? کنند صرف نظر از ا?نکه چه کس? حام? اوست. پ?ش از ا?ن ناطق نور? با حما?ت هاشم? رفسنجان?، م?ر حس?ن موسو? با حما?ت خاتم? شانس خود را آزموده اند. 

انتها? باز? ثبت نام رح?م? هم مشخص است. تا??د صلاح?ت ها چند صورت دارد: اگر مشا?? تا??د شد، مسلما رح?م? که از حضورش در کنار خواهد رفت. اگر مشا?? تا??د نشد، مظلوم نما?? دولت شروع م? شود و گز?نه دوم ?عن? رح?م? مطرح م? شود. اما اگر مشا?? و رح?م? هر دو رد صلاح?ت شوند، از نظر دولت ا?ن کار قانون? نبوده و با سل?قه شخص? صورت گرفته و اعتراض گسترده و کارشکن? ها?? در پ? خواهد بود. اما حجم ا?ن کارشکن? ها معلوم ن?ست. هر چند احمد? نژاد در ماجرا? خانه نش?ن? و همچن?ن انتخابات نظام پزشک? قدرتش را در مواجه با نظام و قانون آزموده است و م? داند توان رو?ارو?? ندارد ول? آ?ا به برخورد نها?? منجر م? شود؟ 

احمد? نژاد اگر اندک? به ادامه سوم ت?ر و نهضت خدمت بدون حاش?ه اعتقاد داشت مسلما آ?نده ب?ن? و بص?رت رهبر? را در محاسباتش م? گنجاند. همان هشدار? که رهبر? در معاون اول? مشا?? دادند: " انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست.". 

قطب سوم- در مدار ولا?ت

حماسه سوم ت?ر متعلق به چه کس? است؟ احمد? نژاد؟ ?ا اصولگرا?ان؟ اگر بخواه?م حماسه نه د? را سهم بند? کن?م چه؟ به فلان جناح چقدر م? رسد؟ به فلان آقا چ?؟ اما در واقع?ت آنچه به نظر م? رسد در سراسر حماسه ها? انقلاب اسلام? خط اص?ل و عم?ق، با محور?ت ولا?ت فق?ه فراتر از همه حزبها و جناحها، مردم بص?ر در م?دان نقش آفر?ن? کرده اند. مطمئنا مردم آخرتشان را فدا? قدرت طلب? ?ا من?ت و لجباز? جناح ها نم? کنند و به دنبال مرد? از جنس انقلاب هستند.

مهم تر?ن و?ژگ? جل?ل? ساده ز?ست? و ب? تکلف بودن او در برخورد با مردم و در ع?ن حال ا?ستادگ? استوار او در برابر تهد?دها? غرب است. از آمدنش با پرا?د به فرودگاه، تا حضور م?ان مردم در نمازجمعه و تظاهرات، از تغ??ر در پوشش خانم اشتون تا بردن مذاکرات به موراد ع?ن? و هم چن?ن گنجاندن موضوعات جد?د برا? عوض کردن زم?ن باز?. ر??س جمهور ?ک دست است و از قد?م گفته اند ?ک دست صدا ندارد. ر??س جمهور با?د با رفتار خود فضا?? بسازد که مردم همدل و بدور از حاش?ه ها و جنجالها? س?اس? در م?دان ها? انقلاب حضور ?ابند. سع?د جل?ل? ?اداور فرماندهان بس?ج? است که جلوتر از ن?روها? خود به قلب دشمن م? زدند. او منافع ملت را فدا? دوست داشتن فلان شخص نم? کند. اعتقاد? به جناح باز? ندارد و فقط به خدمت م? اند?شد.

آنچه مهم است فتنه و انحراف با جنگ زرگر? و دو قطب? نشان دادن فضا سع? در به مسلخ بردن آرمانها? انقلاب اسلام? دارد. نبا?د به ا?ن دو لبه ق?چ? فرصت داد تا محور ولا?ت فق?ه را قطع کنند. مسلما در صورت همدل? ن?روها? انقلاب، مردم بار د?گر فتنه و انحراف را نه د?گر? خواهند گفت و خط اص?ل انقلاب را بدون حاش?ه و از دست دادن فرصت ادامه م? دهند. ان شاءالله

=======================================
اصلاح?ه: ?ک روز بعد از نوشتن مطلب فوق، آقا? رح?م? و جوانفکر از نامزد? انتخابات انصراف دادند ول? بنده تغ??ر? در اصل مطلب نم? دهم، هر چند به گوشه ا? از تحل?ل بنده خدشه وارد شد. به هر حال به قول حضرت آقا دانشجو با?د تحل?ل کند ولو غلط.

  • محمدمهدی دستگردی

نظرات (۶)

فعلاً آیت‌الله مصباح فرموده‌اند زیر آسمان، اصلح از لنکرانی را نمی‌شناسند!!!
بخش اول
سلام برادر عز?زم
بر خود ببال?د که از معدود افراد? هست?د که سع? کرده اند مواجه عقل? و نه سلب? با سخنان آقا? مشا?? داشته باشد. پس پ?شاپ?ش از جنابعال? تشکر م? کنم. اما بعد...
الف:در قض?ه ? دوست? با مردم اسرائ?ل، رهبر? نظر آخر را ب?ان فرمودند(حرف? بود گفته شد اشتباه بود و تمام) . اما رو? حرف آقا نه با مشا?? که با مسأله آفر?نان و التهاب آفر?نان نخبه س?اس? بود همان ها که با وجود تذکر صر?ح آقا باز هم ساکت ننشستند و با وقاحت تمام به التهاب آفر?ن? ادامه دادند. برادر عز?زم، آقا? دستگرد? ا?نان ولا?ت گر?زند ا?ن مخالفان آسا?ش روان? مردمند. منصفانه نگاه کن?م. مشا?? ?ک عق?ده را آزادانه در کشور مدع? آزاد? ب?ان، ارائه کرد و تمام. و ا?ن نظر مثه نظر خ?ل? از نخبگان س?اس? د?گر هم سو با نظر رهبر نبود. مگر اشکال? دارد؟ مهم ا?ن است که بعد تذکر رهبر? سر?عاً کناره گ?ر? کرد.
ب: "مل?- مذهب? باز?ست"موج شکن ب?دار? اسلام?"فتنه مذهب?" ا?ن سخنانتان که هم جنس شانتاژ ها? رسانه ا? شد! متأسفانه مسأله ا? را در ا?ن بند تب??ن نفرمود?د. بهتر?ن تعب?ر من برا? ا?ن بند "غر دلسوزانه" است. اما راجع به ابهام سخنان ا?شان به شما حق م? دهم. چرا که فضا را بس?ار غبار آلود کردند و ا?شان نتوانستند ابعاد ا?ن مسأله را باز کنند.
ج: اتفاقاً اصل ا?ن ارتباط بس?ار در خور تحس?ن و کاملاً خلاقانه شکل گرفت. منظورتان از تبذ?ر، سفر با هواپ?ماست؟ با اتوبوس م? رفتند شما د?گر وجدانتان آرام م?شد؟ برادر من ا? کاش مجلس کار شکن? در ا?ن قضا?ا نم? کرد تا برکات ا?ن عمل امروز ع?ان م? شد.
د: حق با شماست.
بخش دوم
ه: فضا?? که ت?تر اول رسانه ها جن کرمان? و مرتاض 400 ساله و عباس غفار? و جادو جنبل و طلسم احمد? نژاده، معلومه که عده ا? منتظرند مشا?? آب بخوره تا عل?ه ش ب?ان?ه بدن. مواضع التهم کجا بود؟
و: (انقلاب تنها و تنها با جوشش از درون زندست. مشا?? 10 2 92) اگه قرار باشه هر کس? فقط حرف ها? د?گران رو تکرار کنه که ا?ن رکوده ا?ن بو گرفتنه. کجا? ا?ن حرف با آزاد اند?ش? که رهبر? بر آن تک?ه دارند همخوان? دارد؟ به هر حال وزنه ها? حوزه را نم?دانم اما ترازو? عدالت حکم م?کنه که "انظر ال? ما قال"
ز: هر کس ذره ا? در جر?ان خبرها? دولت در ا?ن چند سال بوده باشد خوب م? داند که مشا?? دست راست احمد? نژاد ب.ده و هست. و ا?ن مربوط به امروز ن?ست مربوط به 6 سال اخ?ر است.
ح: مگر دولت عقد دائم با وز?رانش م? بندد که آنها را تا انتها پ?ش خودش نگه دارد؟ دکان باز? است مگر؟ راجع به اتحاد هم در وبلاگم مطالب? در حما?ت از مشا?? مطالب? نوشم که قابل ملاحضه است.
در مورد تحل?ل ها?تان از رأ? و نظر مردم هم بهتر همه منتظر 24 خرداد باش?م.
جر?ان آقا? رح?م? هم خود نشان از بد ب?ن? در تحل?ل ها?تان است.
اگر مقصود از مواجه با نظام مواجه با چند سپاه? تمام?ت خواه و چند مجلس? س?است پ?شه ? اغوا گر است، باشد قبول.
راست? عنوان ولا?ت گر?ز? هم باز? با کلمات است. شما که خود به ب?نا شدن مردم معتقد?د بهتر است چند دل?ل ب?ان کن?د.
جل?ل? هم مرد نازن?ن? است. اما...(باشد برا? بعد)
?ا حق
برادر کوچکتان-احمد?
  • دستگرد?- پاسخ به برادر احمد?
  • پاسخ: الف) بنده کار? به منتقد?ن ندارم. چون اول?ن کسان? که اعتراض کردند و تجمع برگزار کردند بچه ها? عدالت خواه بودند. اما به هر حال ا?شان کاند?دا شدند و با?د سابقه ا?شان لحاظ شود. کما ا?نکه اگر بر فرض محال ر??س جمهور شدند؛ فردا م?گو?ند فلان? بهمان مسئله را گفت. شما ا?ن قسمت صحبت رهبر? را هم بخوان?د: این که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستى نیست؛ حرف غیرمنطقى‏ اى است. مگر مردم اسرائیل کى‏ هایند؟ همان کسانى هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله ‏ى همین‏ها دارد انجام می‎گیرد. سیاهی‎لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‏ هایند. نمی‎شود ملت مسلمان نسبت به افرادى که اینجور عامل دست دشمنان اساسى دنیاى اسلام هستند، بى تفاوت باشد. نه، ما با یهودى ‏ها هیچ مشکلى نداریم، با مسیحى‏ها هیچ مشکلى نداریم، با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلى نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهیونیستى نیست. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است.
    ب) منظور استخدام کلمات در ب?ان منظور است. ?عن? کلمات? نامانوس برا? بحث خود انتخاب م? کند که ابهام آفر?ن است و م? تواند بس?ار مورد سواستفاده قرار بگ?رد اگر نگو??م که منظور د?گر دارد.
    ج) از عدالتخواهان? که بعد اردو جهاد? بشاگرد از آمدن کنار آب در?ا به قصد تفر?ح م? کردند حالا هواپ?ما سوار? و هتل استقلال و ... بع?د است. حالا وجدانم من ه?چ، وجدان خودشان آرام است که ا?ن کارها را کردند؟ بماند الان هم از نحوه جلساتشان خبرها?? دار?م.
    ه) ا?ن صحبت رهبر? است در د?دار جامعه مدرس?ن که به طور غ?ر رسم? نشر شده بود. اما مواضع التهم هم?ن تبذ?رها و کلمات مبهم است و بنده کار? به بعض? شا?عات ندارم. منظورم همان مواجهه علما با مشا?? است که محتاطتر?ن تحل?ل هم?ن است. حالا بماند ا?نکه به نظرم انحراف دارد. از آن رو که با نظر پا?ان دوره اسلامگرا?? به ا?ن م? رسند که چاوز رجعت م? کند.
  • دستگرد?- پاسخ به برادر احمد?2
  • و) خوب چون ما قالش مبهم است با?د بب?ن?م آقا شاگرد ک? بوده است. بعد کلمات قرآن هم?شه تازه است و رساتر?ن است، ابداع ناش?انه کلمات هم?ن م? شود که م? ب?ن?د.
    ز) دست راست احمد? نژاد؟ برا? هم?ن اوا?ل بهار 92 به ا?شان نشان اعطا کردند؟ بعد خبر مشا?? در جمع دعوت کنندگان : .... مربوط به سا?ت دولت? است؟ ?ا سا?ت مشا??. آ? آر!
    ح) عقد دائم نه ول? هر کس? به صرف ا?نکه به مشا?? منتقد بود نبا?د ب?رون انداخته شود.
    ولا?ت گر?ز? هم ت?تر خوب? است. برو?د نامه آقا? احمد? نژاد را بعد صحبت رهبر? در موررد خلاف شرع و قانون و اخلاق بخوان?د. ا?شان نه تنها عذرخواه? نکردند بلکه تلو?حا م? گو?ند ما کار خودمان را خواه?م کرد. مواجه با نظام هم ?عن? 11 روز خانه نش?ن?. ?عن? فشار استعفا. خواهشا نگو??د رهبر? گفت حاکم?ت ?گانه است و ... . رهبر? در زمان خاتم? 3 ساعت سخنران? م? کند و در مورد فروپاش? شورو? حرف م? زند آخرش هم م? فرما?ند خاتم? گورباچف ن?ست. توج?ه بدتر? که بتازگ? شن?ده ام ا?ن بود رهبر? با احمد? نژاد صم?م? است برا? هم?ن فرمودند خلاف شرع و اخلاق و غ?ره. با?د گفت رهبر? در ماجرا? تحصن مجلس ششم? ها هم هم?ن نوع صم?م?ت? که شما م? فرما??د را داشتند. هر چ? خدا بخواهد.
    مباحث تکرار? را هر دو ب?ان کرد?م، قضاوت با د?گران.
    در مورد پا?ان دوره اسلامگرا?? هم خواهش م? کنم در ?ک پست مفصلاً دانسته ها و برداشت ها?تان را بنو?س?د و من ن?ز.
    عمل احمد? نژاد هم در مجلس دور از شأن ا?شان بود.
    قصد هز?نه از رهبر? را ندارم اما اختلاف نظرها (حت? در مباحث کل?د? کشور) ب?ن آقا و امام هم بوده و ا?ن اصلاً ع?ب ?ا ضعف محسوب نم? شود.(حرف آخر را ول? فق?ه م? زند)
    مصداق عمل خلاف شرع و قانون و اخلاق، در قضاوت شما از 11 روز خانه نش?? است. ابعاد ا?ن قض?ه را جز از طر?ق ک?هان از چه راه? حاصل کرد?د؟ اگر رهبر? فصل الخطاب است که پاسخ امروز شما(ها) را همان موقع در د?دار با مردم ش?راز داد. ?ا نکند معتقد?د رهبر دوگانه صحبت م? کند؟
    سا?ت دولت هم ارزش بحث ندارد.
    ابهامات سخنان مشا?? (که دلا?لش قبلا ذکر شد) ان شا الله به زود? رفع م? شود.
    چند سوال دارم؟
    ب?ن? و ب?ن الله...
    سخنران? کامل ا?شان در باب موس?ق? را گوش کرده ا?د؟
    سخنران? کامل ا?شان در باب مد?ر?ت انب?ا را کوش کرده ا?د؟
    سخنران? مبسوط ا?شان در جمع ا?ران?ان مق?م را گوشکرده ا?د؟
    سخنران? 2 ساعته ا?شان در د?دار با وعاظ را گوش کرده ا?د؟
    چند سخنران? از مشا?? را از زبان خود ا?شان ، مفصلاً و نه بر?ده و مونتاژ شده گوش کرده ا?د؟
    =======
    پاسخ:در مورد پا?ان دوران اسلامگرا?? تحل?ل خاص? نم? خواهد. خروج? بحث مشخص است: رجعت چاوز!
    اختلاف نظر با رهبر? مشکل ن?ست، مشکل کار خلاف قانون و شرع (در قض?ه مجلس و مرتضو? و ...) است. در مورد خانه نش?ن? هم از ک?هان نخوانده ام بلکه از آقا?ان موثق شن?ده ام که در جر?ان بوده اند (حداقل از 4 نفر موثق). البته در نظر شما همه دروغگو هستند الا احمد? نژاد.
    به هر حال رهبر? در همان صحبت به دل?ل عدم پرداختن به موضوع اشاره م? کند که ا?ن موضع دولت ن?ست. حالا آقا? مشا?? م? خواهد ر??س دولت آ?نده شود پس حرف ا?شان د?گر در حاش?ه ن?ست.
    اگر منظورتان حاکم?ت دوگانه است، رهبر? هم?شه حاکم?ت را در ا?ران ?گانه م?دانستند حت? در دوران 8+8. به هر حال حاکم?ت ?گانه هست ول? عده ا? تلاش مذبوحانه ا? انجام م? دهند که از ملت تودهن? م? خورند.
    در مورد گوش کردن صحبت ها? آقا? مشا?? ا?نقدر وقت اضافه ندارم ول? متن صحبت ها?ش را نگاه کرده ام. اگر وقت? حاصل بشه علما? متعهد از جمله آقا? مصباح و مطهر? هستند. مطلب نخوانده ز?اده.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی