باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

باقیمانده

برای هر چیز زکاتی است و زکات علم نشر دادن آن است.

جاده مانده است و من و این سر باقیمانده
رمقی نیست در این پیکر باقیمانده
گرچه دست و دل و چشمم همه آواره شده،
باز شرمنده‌ام از این سر باقیمانده

برادران گرسنه!

چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰۵:۵۰ ب.ظ

قال رسول الله(ص): «من أصبح ولم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم»؛

هر کس صبح کند در حالی که به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست.

پاکستان سیل سهمگینی آمده است. خوب شاید این خبری است که کمتر کسی نشنیده است. این سیل که در طول 80 سال گذشته بی‏سابقه بوده است، در مناطق «خیبر پختونخوا»، «پنجاب»، «سند» و «بلوچستان» موجب کشته و مفقود شدن بیش از 22 هزار نفر و آواره شدن بیش از 15 میلیون نفر از هم‏کیشان ما شده است. همچنین میلیون‏ها نفر از پیروان اهل‏بیت (ع) در مناطق «گلگت» و «بلتستان» از این فاجعه طبیعی آسیب دیده‌‏اند. هدف اول اطلاع‌رسانی و هدف دوم تشویق همه به کمک به مسلمانان است.

نکته دیگر این که بعضی گفته‌اند که این سیل عذاب الهی بوده، چون شیعه در این محل اقلیت بوده و بسیار در این منطقه شیعه‌کشی رواج داشته است. جوابی که به نظرم در مورد این سوال می‌آید این است که اولا طبق فتوای مراجع عظام ایشان مسلمان هستند و اگر سنی هم باشند از مرز اسلام خارج نیستند و کمک به مسلمان واجب است. دوم در مورد صحت این گفتار را باید بررسی کرد. سوم اینکه اگر برای سیل‌زده‌ها عذاب بود، برای ما امتحان است و مهم‌تر اینکه زمان این امتحان ماه مبارک رمضان بوده، ماهی که همه با روزه‌داری رنج فقرا را اندکی درک کرده و قلبها اندکی به خدا نزدیکتر شده است.

باید دید که این سفره‌های رنگین ما که اغلب به چند نوع غذا و پیش غذا و میوه‌جات آراسته است، سهم اندکی را به محرومان و مسکینان اختصاص می‌دهد؟ آیا مسلمانان جهان در این امتحان سربلند بیرون می‌آیند؟ آیا یک گام به وحدت و همدلی مسلمین نزدیک‌تر می‌شویم یا دورتر؟

سیل پاکستان

شما می‏توانید از راه‌های زیر کمک‏های خود را به برادران و خواهران نیازمند خود در پاکستان برسانید:
1ـ واریز کمک‏های نقدی به حساب 1123 بانک ملی ایران ـ شعبه کمیته امداد امام خمینی (ره)؛
2ـ واریز کمک‏های نقدی به حساب 99999 بانک ملی ایران ـ متعلق به هلال احمر؛
3ـ واریز کمک‏های ارزی (برای مسلمانان خارج از کشور) به حساب ارزی 702070 نزد بانک ملی ایران؛
4ـ تحویل کمک‏های غیرنقدی به ایستگاه‏های هلال احمر، کمیته امداد، مساجد، بسیج و ستادهای نماز جمعه در داخل، و مؤسسات خیریه و نهادهای امدادرسان در خارج (اقلام مورد نیاز: آب آشامیدنی، دارو، انواع کنسرو، آرد، خرما، پتو، کلمن، پشه‏بند،‌ زیرانداز، چادرهای گروهی، ظروف آشپزخانه،‌ محصولات بهداشتی و پوشاک).

امیدوارم جزو کسانی نباشیم که مورد گلایه قرآن کریم هستند:

وَلَا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ سوره حاقه، آیه34 و سوره ماعون، آیه 3.

و دیگران را بر اطعام بینوا ترغیب نمی‌کند.

به نظرم همین قدر که پیامبر اعظم اسلام از کمک ما به ایشان خشنود شوند، انگیزه لازم و کافی را به هر محب ایشان می‌دهد. پس همه یک گام به پیش!

  • محمدمهدی دستگردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی