سه قطب? انتخابات پ?ش رو (ولا?ت ست?ز?- ولا?ت گر?ز?- در مدار ولا?ت)
انتخابات پ?ش رو سه قطب مهم دارد که با?د با خط اص?ل انقلاب اسلام? سنج?ده شوند. جامعه به کدام?ن سو پ?ش م? رود.
قطب اول - ولا?ت ست?ز?
از اصلاح طلبان تا کارگزاران؛ از خاتم? تا روحان?؛ ا?ن روزها همه ?ک مصرع را همنوا?? م? کنند. انتخابات آزاد. دم از فضا? بسته م? زنند و کشور را به واسطه چند تحر?م بحران زده م? پندارند. اما آ?ا مردم تز اقتصاد? تکنوکرات ها مبن? بر له شدن محروم?ن و مستضعف?ن ز?ر چرخ ها? توسعه را فراموش کرده اند؟ آ?ا صاحبان انقلاب بار د?گر در مانور تجمل آقا?ان مرعوب م? شوند؟ آ?ا مردم راض? م? شوند باند هزار فام?ل و حلقه بسته مد?ر?ت? دوباره جان بگ?رد. س?است سازش هاشم? آن چنان علن? است که با ثبت نام او در انتخابات ناگهان ق?مت طلا و سکه افت م? کند! آ?ا مردم عزت خود را به ارزان شدن دلار م? فروشند؟ آ?ا مردم دوباره به فضا? هتک ارزشها لب?ک م? گو?ند؟
اما آمدن هاشم? با علم به عدم اقبال جامعه به او چند علت دارد: اگر هاشم? رد صلاح?ت شود، رمز فتنه دوم که پ?ش از ا?ن القا شده بود (انخابات آزاد) ، زورآزما?? خ?ابان? دوم او را رقم م? زند. اگر هاشم? تا??د صلاح?ت شود، اگر را? آورد که به تعب?ر ب? ادبانه فائزه هاشم? آقا? خامنه ا? (البته امامنا خامنه ا?) د?گر رهبر ن?ست کما ا?نکه در دوران 8 +8 نبوده است. اگر هم را? ن?اورد، در رسانه مل? فرصت? برا? تطه?ر خود و ا?جاد جنجال عل?ه رق?ب سابق را پ?دا کرده است و از پ?ش گو?? ها? خود م? گو?د که امروز ع?ن? شده است و در آخر هم صحبت امروز عفت مرعش? را بازگو?ند. به نظر هاشم? ا?ن باز? در هر صورت? به برد او م? انجامد .
قطب دوم- ولا?ت گر?ز?
واقعا گناه مشا?? چ?ست؟ آ?ا سخنان او را کامل خوانده ا?د؟ صحبت ها? مشا?? با فلان عارف چه تفاوت? دارد؟ شا?د برا? عده ا? انحراف فکر? مشا?? معلوم نباشد. مهم ن?ست. بنده آنچه مسلم و ?ق?ن? است را بازم? گو?م و از اخبار پشت پرده دور? م? نما?م:
الف) صحبت برادر مشا?? درباره دوست? با اسرائ?ل که بعدها عنوان شد قصد داشته تفرقه ا? م?ان ملت و دولت اسرائ?ل ا?جاد کند! صرف نظر از ن?ل به ا?ن هدف با ا?ن ترفند، به نظر شما ا?ن نوع موضع گ?ر? از سو? محور مقاومت چگونه تعب?ر م? شود.
ب) مکتب ا?ران. اصلا بنده کار? ندارم که مکتب ا?ران همان مکتب ش?عه اثن? عشر? ?ا منظور مل?- مذهب? باز?ست. آنچه مسلم است ا?ن عنوان با هر محتوا?? موج شکن ب?دار? اسلام? است که از انقلاب اسلام? الهام و الگو گرفته اند. آ?ا به راست? دم از اصالت اسلام مکتب ا?ران! زدن خود فتنه مذهب? جد?د? ب?ن ما و برادران مسلمانمان ن?ست و استکبارست?ز? را به حاش?ه نم? برد؟ حالا شما ضم?مه کن?د پا?ان دوران اسلام گرا??. هر چند بعد سال? آقا? شر?ف زاده بگو?د منظور پا?ان طالبان ن?سم بوده است و غ?ره. به نظر شما نم? توان بهتر کلمات را استخدام کرد و جنجال ن?افر?د؟ آ?ا رساله شرح و تفس?ر ا?ن کلمات هم مخابره م? شود؟ بر فرض ا?شان ر??س جمهور شدند، اگر ?ک سخنران? مبهم ا?راد فرمودند ?ا حت? ?ک سخنران? قابل سو استفاده، به نظرتان چند سال طول م? کشد تا بگو?ند به پ?ر، منظور ما آن بود. حال بماند که توض?حات آقا? شر?ف زاده که ت?تر ?ک روزنامه ا?ران بود برا? اند?شمند وطن? قابل قبول ن?ست، بماند عوام کشور همجوار.
ج) گردهما?? مد?ر مسئولان نشر?ات دانشجو?? در مورد نقش رسانههای دانشجویی در تعامل با ایرانیان خارج از کشور! که با هواپ?ما از سراسر کشور جمع و سپس به هتل استقلال منتقل شدند تا برا? سخنران? آقا? مشا?? آماده شوند. بعد هم سامانه ا? افتتاح م? شود که خبر? از فعال?ت آن ن?ست! به نظر شما ا?ن نوع تبذ?رها از جنس سوم ت?ر است؟
د) عدم حضور منتقد?ن در جلسات دانشجو?? با حضور احمد? نژاد. جلسات? که همه به به و چه چه م? گو?ند. آ?ا نما?نده ها? تشکل ها? دانشجو?? در ا?ن مراسم حضور دارند؟
ه) اتقوا من مواضع التهم. بر خلاف مظلوم نما?? امروز آش?خ دولت، که انتقادات و مخالفت ها را تهمت م? داند، اگر چن?ن هم باشد چنانکه ام?ر مؤمنان ـ عل?ه السلام ـ فرمود: کس? که خود را در معرض تهمت قرار دهد نبا?د کس? را که به او بد گمان م?شود ملامت و نکوهش کند.
و) نکته بعد? در مورد مشا?? مبهم بودن مبدا کلام اوست. آقا? مشا?? که نظر?ات جد?د? دارند در کلاس درس کدام استاد بوده اند؟ در کدام?ن حوزه علم?ه به بحث نشسته اند؟ اصلا کدام وزنه علم? در حوزه علم?ه ا?شان را تا??د کرده است؟ به هر حال صرفه نظر از دل?ل مشخص نبودن منبع افاضات آش?خ، به شخص? که پشتوانه فقه? و عرفان? مشخص? ندارد نم? شود اعتماد و تک?ه نمود.
ز) اما آخر?ن پرده، استفاده شخص? از اموال ب?ت المال در تبل?غات است. از سفرها? استان? اخ?ر تا جشنواره خلق الساعه بهار، از ت?ترها? صفحه اول روزنامه ا?ران تا ت?تر ?ک ا?رنا و شبکه ا?ران؛ آ?ا ا?ن همه حضور و خبر آفر?ن? مربوط به دب?ر جنبش عدم تعهد است ?ا مربوط به کاند?دا? آت?؟ راست? آقا? ر??س جمهور در سفرها? استان? هم در مرخص? بودند که با کاند?دا? دولت پرچم باز? م? کردند؟
ح) سوا? همه اشکالات مشا??، بر فرض محال مشا?? ر?است جمهور آ?نده را برعهده بگ?رد. به نظر شما آ?نده کار? او چگونه خواهد بود؟ دولت? که نم? تواند وز?رانش را تا به انتها نگه دارد و با توافق و همدل? کار کنند چگونه آحاد ملت را به دور خود مجتمع م? کند؟ چند وز?ر موفق تا به انتها در دولت حضور داشته اند و به صرف مخالفت با مشا?? برکنار شده اند؟ با توجه به برخورد آقا?ان با وز?ران؛ کاب?نه مشا?? جا? چاپلوسان و متملق?ن است نه متعهد?ن و متخصص?ن.
اما صرف نظر از همه اشکالات، حت? اگر مردم به امتداد دولت احمد? نژاد ام?د داشتند قطعا سفرها? استان? حضور مردم کما ف? سابق پرشور برگزار م? شد چه رسد که را? آنها به مشا?? باشد. اما نگران? اصل? عده ا? س?اس?ون از را? روستاهاست. را?? که به واسطه حضور دولت و خدمت و آبادان? روستاها در انتظار اوست. شا?د در نگاه بدب?نانه ا? با?د گفت مردم روستا که کمتر در جر?ان تغ??ر جهت ها? اخ?ر احمد? نژاد هستند و حت? جر?ان خانه نش?ن? و غ?ره را باور نم? کنند. ?ا از لحاظ اقتصاد? به علت قناعت ب?شتر و پا??ن بودن هز?نه زندگ? در روستا، پرداخت ?ارانه اثر قابل ملاحظه ا? در سطح زندگ? آنها داشته است. اما با توجه به گران? ها? اخ?ر نم? شود ارز?اب? دق?ق? از رضا?ت اقتصاد? مردم روستا داشت. البته در مورد گران? ها ب? انصاف نبا?د بود و تاث?ر تحر?م بانک مرکز? به واسطه غ?رت و مردانگ? در ا?ستادگ? در برابر دشمنان هم قسم را نبا?د فراموش کرد؛ هر چند آنچه مردم را رنج م? دهد درگ?ر شدن دولت به حاش?ه ها و رها کردن بازار است. حاش?ه ها?? از جنس مرتضو? و جوان فکر و افاضات آش?خ.
اما فارغ از تمام حدس و گمانه زن? ها؛ آنچه مسجل است مردم ا?ران به جاذبه ها? شخص کاند?دا توجه م? کنند صرف نظر از ا?نکه چه کس? حام? اوست. پ?ش از ا?ن ناطق نور? با حما?ت هاشم? رفسنجان?، م?ر حس?ن موسو? با حما?ت خاتم? شانس خود را آزموده اند.
انتها? باز? ثبت نام رح?م? هم مشخص است. تا??د صلاح?ت ها چند صورت دارد: اگر مشا?? تا??د شد، مسلما رح?م? که از حضورش در کنار خواهد رفت. اگر مشا?? تا??د نشد، مظلوم نما?? دولت شروع م? شود و گز?نه دوم ?عن? رح?م? مطرح م? شود. اما اگر مشا?? و رح?م? هر دو رد صلاح?ت شوند، از نظر دولت ا?ن کار قانون? نبوده و با سل?قه شخص? صورت گرفته و اعتراض گسترده و کارشکن? ها?? در پ? خواهد بود. اما حجم ا?ن کارشکن? ها معلوم ن?ست. هر چند احمد? نژاد در ماجرا? خانه نش?ن? و همچن?ن انتخابات نظام پزشک? قدرتش را در مواجه با نظام و قانون آزموده است و م? داند توان رو?ارو?? ندارد ول? آ?ا به برخورد نها?? منجر م? شود؟
احمد? نژاد اگر اندک? به ادامه سوم ت?ر و نهضت خدمت بدون حاش?ه اعتقاد داشت مسلما آ?نده ب?ن? و بص?رت رهبر? را در محاسباتش م? گنجاند. همان هشدار? که رهبر? در معاون اول? مشا?? دادند: " انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست.".
قطب سوم- در مدار ولا?ت
حماسه سوم ت?ر متعلق به چه کس? است؟ احمد? نژاد؟ ?ا اصولگرا?ان؟ اگر بخواه?م حماسه نه د? را سهم بند? کن?م چه؟ به فلان جناح چقدر م? رسد؟ به فلان آقا چ?؟ اما در واقع?ت آنچه به نظر م? رسد در سراسر حماسه ها? انقلاب اسلام? خط اص?ل و عم?ق، با محور?ت ولا?ت فق?ه فراتر از همه حزبها و جناحها، مردم بص?ر در م?دان نقش آفر?ن? کرده اند. مطمئنا مردم آخرتشان را فدا? قدرت طلب? ?ا من?ت و لجباز? جناح ها نم? کنند و به دنبال مرد? از جنس انقلاب هستند.
مهم تر?ن و?ژگ? جل?ل? ساده ز?ست? و ب? تکلف بودن او در برخورد با مردم و در ع?ن حال ا?ستادگ? استوار او در برابر تهد?دها? غرب است. از آمدنش با پرا?د به فرودگاه، تا حضور م?ان مردم در نمازجمعه و تظاهرات، از تغ??ر در پوشش خانم اشتون تا بردن مذاکرات به موراد ع?ن? و هم چن?ن گنجاندن موضوعات جد?د برا? عوض کردن زم?ن باز?. ر??س جمهور ?ک دست است و از قد?م گفته اند ?ک دست صدا ندارد. ر??س جمهور با?د با رفتار خود فضا?? بسازد که مردم همدل و بدور از حاش?ه ها و جنجالها? س?اس? در م?دان ها? انقلاب حضور ?ابند. سع?د جل?ل? ?اداور فرماندهان بس?ج? است که جلوتر از ن?روها? خود به قلب دشمن م? زدند. او منافع ملت را فدا? دوست داشتن فلان شخص نم? کند. اعتقاد? به جناح باز? ندارد و فقط به خدمت م? اند?شد.
آنچه مهم است فتنه و انحراف با جنگ زرگر? و دو قطب? نشان دادن فضا سع? در به مسلخ بردن آرمانها? انقلاب اسلام? دارد. نبا?د به ا?ن دو لبه ق?چ? فرصت داد تا محور ولا?ت فق?ه را قطع کنند. مسلما در صورت همدل? ن?روها? انقلاب، مردم بار د?گر فتنه و انحراف را نه د?گر? خواهند گفت و خط اص?ل انقلاب را بدون حاش?ه و از دست دادن فرصت ادامه م? دهند. ان شاءالله
- ۶ نظر
- ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۱۶